Mobilní telefon – pomocník nebo prokletí?
ITMobilní telefon se stal velmi rychle běžnou součástí našich životů. Jeho rozšíření vedlo dokonce k tomu, že pevné linky s výjimkou úřadů či jiných oficiálních institucí již prakticky téměř neexistují. Normou je, že každý člen rodiny, včetně dětí, má svůj vlastní.
Na první pohled není na tomto trendu nic divného. Díky nim můžeme kontaktovat kohokoliv z našich blízkých, kdykoliv potřebujeme. Také si můžeme v případě potřeby zavolat o pomoc. Rodiče pak mají mnohem větší kontrolu nad tím, zda jsou jejich děti v pořádku, což v současné době, kdy se počet automobilů na silnici neustále zvyšuje, stejně jako kriminalita, rozhodně ocení.
Ovšem nenajdeme zde jen samá pozitiva. S vlastnictvím mobilního telefonu jsou spojená i určitá negativa, byť si je jen málokdo uvědomuje. Přesto je velmi dobré o nich vědět, abychom se s nimi dokázali lépe vypořádat.
V první řadě je to fakt, že jsme dosažitelní kdykoliv. To lze sice považovat za výhodu, zejména v případě, kdy někdo z rodiny potřebuje akutně naši pomoc. Ovšem znamená to také, že nám může zavolat například i zaměstnavatel třeba během dovolené, kterou trávíme mimo domov.
Také různé nevyžádané hovory od telemarketingových firem rozhodně nejsou něco, co by nám zpříjemnilo den. Přesto se s nimi setkává prakticky každý – a není třeba říkat, že jeden nepříjemný hovor nám dokáže zkazit celý den.
Zapomenout také nemůžeme na závislost, kterou si na mobilním telefonu vytváříme. Najednou se cítíme špatně, pokud i jej sebou nevezmeme, ať už jdeme kamkoliv – co kdyby se nám něco stalo a my potřebovali pomoc? Pravdou je, že se to samozřejmě může stát, avšak u zdravého dospělého člověka je pravděpodobnost něčeho takového skutečně malá, a možnost, že kolem vás po dlouhou dobu nepůjde nikdo, kdo by mohl pomoc přivolat, ještě menší.
Záleží tedy na nás, abychom se rozhodli, zda přínos mobilu vyváží jeho zápory. Ačkoliv se totiž často zdůrazňují pouze jeho přednosti, je dobré mluvit i o nich. Tak budeme vědět, do čeho jdeme.